ПОГОДЖЕНО

Директор Броварської ЗОШ І-ІІІ ст. №6

_________ Людмила ПРИДЕЛЮК

01.09. 2021 року

ПОЛОЖЕННЯ

ПРО ШКОЛУ МОЛОДИХ СПЕЦІАЛІСТІВ

БРОВАРСЬКОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ І-ІІІ ст. № 6

1. Загальні положення

1.1. Школа молодих спеціалістів – один із компонентів у структурі методичної роботи ліцею. Вона функціонує протягом навчального року.

1.2. Керівництво та методичний супровід Школи молодих спеціалістів (далі – Школа) здійснює заступник з навчально-виховної роботи.

1.3. Заняття Школи проводяться чотири рази на рік.

2. Мета, завдання та форми роботи Школи першого року

2.1. Метою роботи є:

- надання допомоги молодим вчителям у розв’язанні конкретних проблем щодо методики викладання;

- ознайомлення із сучасними методиками й технологіями викладання та навчання;

- ознайомлення із перспективним педагогічним досвідом та особливостями роботи із документацією ліцею.

2.2. Школа вирішує такі завдання:

- попередження найбільш серйозних недоліків у професійній діяльності молодих учителів за наслідками моніторингу;

- підготовка методичних і дидактичних матеріалів (варіанти поурочних планів, планів-конспектів);

- вивчення, апробування активних, інтерактивних методів навчання.

2.3. Заняття проводяться у формі лекцій, консультацій, презентацій досвіду вчителів-майстрів, практикумів, ділових ігор, диспутів, оглядів методичної літератури.

3. Мета та форми роботи Школи другого-третього року

3.1. Метою роботи є:

- допомога вчителеві у професійному становленні, виробленні власного стилю роботи, фахового потенціалу.

3.2. Школа вирішує такі завдання:

- залучення молодих спеціалістів до демонстрації своїх досягнень, до активного впровадження інтерактивних методів навчання та виховання;

- утілення отриманих науково-теоретичних, методичних знань, умінь, навичок у практику діяльності.

3.3. Заняття проводяться у формі круглих столів, лекцій, семінарів, практикумів, диспутів, фокус-груп, оглядів методичної літератури.

4. Організація роботи наставництва

4.1. Учителів наставників молодих спеціалістів призначають наказом по ліцею.

4.2. Учитель-наставник у ліцеї – людина з високою творчою активністю, зі своїм баченням проблем навчально-виховного процесу, з високими результатами особистої практичної діяльності.

4.3. Результатом методичної роботи вчителя-наставника є формування творчої активності, розвитку ініціатив молодого педагога, зростання його авторитету.

4.4. Роботу вчителів-наставників контролює керівник Школи.

4.5. Основними завданнями вчителя-наставника є:

- планування та здійснення разом із молодим спеціалістом заходів з поглиблення його педагогічних знань, методології навчання, вивчення директивних матеріалів;

- поглиблення науково-теоретичної підготовки з предмета та методики його викладання, поповнення знань з суміжних предметів;

- допомога молодому спеціалісту в розв’язанні конкретних проблем щодо методики викладання.

4.6. Основними напрямами роботи вчителя-наставника ліцею є:

- організація індивідуальних консультацій, занять, на яких здійснюється моделювання та обговорення запропонованих моделей уроків, позаурочних заходів, виготовлення зразків дидактичних матеріалів під керівництвом учителя-наставника;

- взаємовідвідування уроків та позакласних заходів із обов’язковим наступним обговоренням та коригуванням діяльності молодого спеціаліста;

- консультування молодого спеціаліста щодо організації навчально-виховного процесу.

4.7. Права та обов’язки вчителя-наставника:

4.7.1. Учитель-наставник має право вносити корективи та давати поради щодо методики проведення уроку та узгодження планів.

4.7.2. У разі потреби має право на незаплановане відвідування уроків.

4.7.3. Учитель-наставник зобов’язаний надати молодому спеціалісту методичну допомогу щодо складання календарних та поурочних планів.

4.8. Права та обов’язки молодого спеціаліста ліцею:

4.8.1. Молодий спеціаліст має право звернутись за порадою до вчителя-наставника, заступника директора з навчально-виховної роботи або до директора ліцею, інших учителів ліцею.

4.8.2. Молодий спеціаліст зобов’язаний:

- виконувати основні положення спільного плану взаємодії з учителем-наставником;

- відвідувати семінари, тренінги, майстер-класи, які проводять учителі ліцею;

- наполегливо оволодівати методикою викладання, вивчати досвід учителя-наставника, інших колег;

- активно працювати у методичному об’єднанні.

4.9. Учитель-наставник разом із молодим спеціалістом розробляють та систематично ведуть таку документацію:

- плани уроків;

- матеріали самоаналізу та самооцінки особистої діяльності молодого спеціаліста;

- індивідуальний план самоосвіти молодого спеціаліста.

Кiлькiсть переглядiв: 148