Поради психолога учителю-предметнику
· На помилках учаться. Помилки навіть потрібні для навчального процесу. Діти не мають боятися припуститися помилки.
· Давайте дітям можливість максимально виявити свою ініціативу. Учіть учнів самостійно думати і працювати.
· Творче ставлення до роботи й навчання – запорука ефективного уроку.
· Не у всіх дітей вистачає терпіння та наполегливості поступово переходити від простого до складного. Не дозволяйте учням не вірити у свої сили.
· Якщо ваш голос виказує ваше роздратування, розчарування та зневіру, діти запам’ятають саме ці емоції, а не мудрість, яку ви намагалися до них донести.
· Кожен учень по-своєму сприймає матеріал. Зважайте на це.
· Найкращий той діалог, у процесі якого діти відгукуються не на слова, а на думки.
· Добрій пам’яті передує пильна увага.
· Думки учня набагато продуктивніші за думки вчителя.
· Чогось навчитись можна тільки практикою.
· Повторювати вивчений матеріал потрібно з інтервалами. Так економніше та ефективніше.
· Створюйте проблемні ситуації на уроках. Там, де немає вибору, немає мислення.
· Якщо дитина дивується – вона починає мислити. Нові ідеї – продукт творчої уяви.
· Зацікавленість – найсильніша мотивація для навчання.
· Учіть дітей робити записи.
· Запам’ятовування матеріалу часто-густо залежить від його викладу. Про рівень учителя можна зробити висновок з того, як він уміє висловлюватися.
· Є два основних мотиви, які формують поведінку людини: отримати винагороду й уникнути покарання. Застосуйте ці мотиви на уроках.
· Якщо вчитель стоїть, він більше привертає до себе увагу дітей.
· Плануйте дискусії, диспути на уроці. Це посилює увагу дітей.
· Учитель не має говорити без упину. Діти не встигатимуть за його думками.
· Про те, наскільки цікавим є зміст уроку, робіть висновок не зі свого погляду, а з погляду учнів. Особливо ретельно готуйте початок уроку. Часто саме від нього залежить успіх усього заняття.